Velkommen til Nøtteliten

Nøtteliten er en småbarnsavdeling som ha 12 barn mellom 1-3år. Vi har 2 pedagoger, 1 barne- og ungdomsarbeidere og en pedagogisk medarbeider.

Vi har fokus på trygghet og omsorg for de små, samt fellesskap og glede i det å være sammen. Vi er glad i å være ute og gå på tur, selv om vi ikke går så langt er det noe med opplevelsen av å gå ut av porten og litt inn i skogen. Barna er i fokus og vi gjør vårt beste for å ta ting i barnas tempo og gi de gode opplevelser. Når vi er på tur, maler, pusler, leker med modelleire, dukker eller togbane ønsker vi å gi barna erfaringer og glede i hverdagen.

Vi har fast dagsrytme hver dag, noe som skaper trygghet og forutsigbarhet, dette er viktig for de yngste i barnehagen. Frilek før frokost er starten på dagen, deretter vi deler oss i grupper. Noen går ut og noen blir inne å gjør aktiviteter. Så er det tid for lunsj og hviling. En dag i uken har vi varmmat. Hvile er en viktig del av småbarnsavdeling så barna får ro og tid til å bearbeide det de har opplevd i løpet av dagen. Når barna våkner er det frilek før frukt. Avhengig av vær og tid på året kan vi velge å avslutte dagen inne eller ute.

Vi er en glad og omsorgsfull gjeng så her er det både latter og gode klemmer til alle.